Sosyal Medya

KARADENİZ

İmdat Sütlüoğlu hakkındaki iddialar konusunda ilk kez konuştu

Eski ÇAYKUR Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu hakkında çıkan iddialarla ilgili ilk kez konuştu.

Sütlüoğlu yaptığı açıklama da şunları söyledi;
 
“2018 yılı Çay sezonu başlamadan önce genel müdürlük görevinden ayrıldım. 2018 yılının 8 ayını başkaları yönetti. O senenin zararı da bana mı ait olmuş oluyor? Ben 2011 Mayıs ayında görevime başladım.  Böyle bir mantıksızlık olur mu? 50-60 milyon kar elde edecek şekilde fiyat ayarlamaları yaptık. Hükümet fiyat ayarlamasını geri aldı. Fiyatlar geri alınınca da ortaya zarar çıktı. Bu konuyu gerekli mercilere ifade ettim. Bizim zamanımızda yaptığımız yatırımlar 1 Milyarın (Katrilyon) üzerindedir. Paketleme fabrikası zaten 500 milyonun üzerinde. Dolar üzerinden hesap edersek çok daha yukarı çıkar. ÇAYKUR’un kapasitesini 6 bin tonlardan 10 bin tonlara çıkardık. Bütün fabrikalarımızı modernize ettik.  Yıllardır bir çivi dahi çakılmayan fabrikalar yenilendi ve tamamlandı. DİDİ diye muhteşem bir marka ortaya çıkardık”
 
 
“JP53 Hakkında yanlış haberler yapılıyor”
 
“JP53 ilaç olarak yapıldı. Türkiye’de satılmasına şu anki ÇAYKUR yönetimi izin vermiyor. JP53 konusunda Yusuf Ziya Alim beyin kendisine JP53 diye bir çalışmalarının olmadığı konusunda neden böyle bir açıklama yaptığını sordum. Kendisi de bana böyle bir bilgim yok dedi. Senin nasıl bilgin olmaz dedim. Yönetim kurulu kararlarını istersin ve bakarsın. Anlaşmalar yapılmış ve yönetim kurulu kararları alınmış. Senin bilgin yoksa yok mu oluyor yapılan çalışmalar. Genel müdürsün nasıl bilgin olamaz. Son toplantılarda ise sende vardın ve biliyorsun neden yanlış bilgiler veriyorsun diye sordum. Ancak JP53 hakkında durmadan iddia ediliyor diye yanlı, yanıltıcı ve gerçeği yansıtmayan haberler yapılıyor. Bugüne dek ilacın sonuca varması için özellikle sustum. Hakkımdaki iddialarla ilgili olarak yakında genel kapsamlı bir basın toplantısı düzenleyeceğim. Bugüne dek bütün karalamalara rağmen sabrettim ve sustum. JP53 hayata geçti ve Japonya’da ruhsatlandırıldı. Bitkisel ilaç olarak ruhsatlandırıldı ve Japonya’da satış yetkisi alındı. Bundan daha somut bir şey olur mu? Bununla ilgili tüm belgeler bende var.
 
“DİDİ markasının marka değeri 400-500 milyon dolar”
 
“Bugün DİDİ’nin marka değeri 400-500 milyon dolardır. Böyle müstesna bir marka ortaya çıkardık. Bizim zamanımızda yaptığımız güzel çalışmaları yok ediyorsunuz. ÇAYKUR’daki tüm yatırımları öz kaynaklarımızla yaptık”
 
“Son olarak tekrar ediyorum hakkımda çıkan iddialarla alakalı olarak Rize’de detaylı şekilde bir basın toplantısı düzenleyeceğim” dedi.

17 Yorum

  1. deniz kumu

    Nisan 20, 2019 Cumartesi 16:22

    Malüm bir partiye biat etmiş AMELE arkadaş. Seçim sürecinde sen nerdeydin? Ben mi? Batı Anadoluyu dolaşıyordum. Nabız yokluyordum. Meydanlarda halka dağıtılan kendir torbalarının içinde sadece özel sektör çayı yoktu .Başka şeylerde vardı. Çaykurun verecek dağıtacak gücümü kaldı.Sağolsun yandaş firmalar seve seve koştular.Bir taraftan da çay reklamlarını yaptılar. Sen hala gözünü açmıyacakmısın ? Sen o kafada devam et. Başını deniz kumuna sok. Öyle rahat edersin.

  2. HÜLYA YIL

    Nisan 16, 2019 Salı 12:00

    ŞİMDİKİ MÜDÜR ARKASINI PARTİYE YASLAMIŞ KONUŞUYOR, EY GİDİ BU İŞLER ABİ KARDEŞLE OLMAZ

  3. amele

    Nisan 15, 2019 Pazartesi 23:04

    özel sektör akp nin iş ortağımı neden bedava çay veriyor.bence bu yorum taraflı yapılmış.adını çay üreticisi olarak yazmışsın ama bu yorumunla başka şeyler üretmek istiyorsun gibi görünüyor.

  4. Akın Öztürk

    Nisan 13, 2019 Cumartesi 17:58

    Çayımın çiçeği efendi, hanımefendimisin yoksa beyefendimisin anlaşılmıyor, fakat İmdat Sütlüoğlu türkçe konuşuyor,anlamıyormusun,kapasite artırdım,fabrikaları yeniledim,paketleme fabrikası yaptım yeni markalar kazandırdım,kurumun değerine değer kattım, ve bütün bunları kurumun özkaynakları ile yaptım yani görünen zararın karşılığı bütün bunlar, 2018 deki yönetim ne yaptı da zarar etti.Sonuç İmdat Sütlüoğlu nun icraatlarının olumsuz eleştirilecek bir tarafı yok olumlu söylenecek şeyler daha arkada basın toplantısı yaparak açıklayacağım diyor...Arkasından konuşanlarda ,iftira atanlarda o zaman gereken açıklamaları yaparlar...

  5. Bahçıvan

    Nisan 13, 2019 Cumartesi 14:44

    Sn. Çay Çiçeği ; Zararın gerçek sorumlusu bir kişi midir ? Adam çıkıp açıklama yapacağım diyor. Gazeteciler onun orda olduğu yılların zararını sorsunlar o da anlatsın. Doğru yanlış değerlendiririz. Ama 2018 de adam orda yok. Olanlar daha önce de olup da görevine devam edenler. Zarar da artmış. Demek ki zararın sorumlusu onlar.

  6. çayımın çiçeği

    Nisan 13, 2019 Cumartesi 12:11

    Ömer Karadağlı efendi.Ya Anlamadın ya da yandaşlar gibi anlamak istemiyorsun. Kurumu görev yaptığı sürede 4 defa zarar ettiren, tabir yerinde ise yaklaşık 1.1 milyar TL yi batıran kurumu iflasın eşiğine getiren İ.Sütlüoğlun un savunulacak tarafı maalesef kalmamıştır. Ancak, hala bir çıkar peşinde olanlar belki arkasında olurlar.

  7. ömer karadağlı

    Nisan 12, 2019 Cuma 15:41

    İmdat sütlüoğlunun görev yaptığı dönemdeki bilançolara bakılınca yıllardır zarar eden bir işletmenin nasıl kara geçtiği görülür. 2018 de görevden alınınca kurumun nasıl devasa zarar açıkladığı da ortada İmdat Sütlüoğlu çay üreticisi için fırsattı keşke siyasi çekişmelere kurban edilmeseydi

  8. Muhafız

    Nisan 12, 2019 Cuma 00:05

    Audi var asansör var yani ÇAYKUR bundan mı zarar etti 2018 yılında. Zararın sorumluları orda duruyor. Genel Müdür vekili , genel müdür yardımcıları , daire başkanları. Nokta. Zararın sorumlusu bunlardır

  9. salim

    Nisan 11, 2019 Perşembe 22:56

    Madem çaya zam istedin para yok dedin neden para yoksa kendine audi ve özel asansör yaptırdın.yaptırma niye israf ediyirsunuz. Devlet sıkıntı days a israftan dolayi

  10. Safran

    Nisan 11, 2019 Perşembe 22:19

    Çaykur Genel Müdürü dolmuşa mı binecekti. Yoksa Kuş markalı arabalara mı !!! Tutturmuşlar bir asansör diye. Evine mi götürdü orda duruyor asansör. Çaykur ; Türkiyenin en büyük en saygın kuruluşlarındandır. Temsil noktasında olan kişilerinde buna uygun davranması normaldir. Değerlendirme binilen araba ile asansörle olmaz. Aksine davranış öncelikle Çaykurun imajına zarar verir

  11. ÇAY FİDESİ

    Nisan 11, 2019 Perşembe 20:22

    Q7 ben mi biniyordum? 9 katli asansörü kendine kim yaptir di? Paketleme fabrikasini kim yapti denizden elektrik üretecektin 3 kat yer den aşağa ne etçektin kendi paran olsa bu kadar para harcama yaparmiydin ne bi soruşturma var imdat’a ve saltanat sürüyor hala ÇAYKUR da

  12. Çay seven

    Nisan 11, 2019 Perşembe 14:20

    Madem Çaykur da bu kadar sıkıntı vardi. Pardon da caykur un diğer üst pozisyonunda çalışan yardımcılar ve daire başkanları ne iş yapıyordu. Zarar olunca topu başkasına atmak kolay, kâr olsaydı yine böyle sessiz mi kalacaklardı.

  13. Akın Öztürk

    Nisan 11, 2019 Perşembe 14:10

    Bazı ayrımları çok iyi yapmak lazım,Yapılmış olan bu zarar faaliyet zararımı yoksa şirketin kendi özkaynakarı ile yapılmış olan yatırımların karşılığımı,faaliyetten kaynaklı zararı karşılamak için zam yapılmak istenmiş fakat hükümet onaylamamış,sorumlusu neden İmdat Sütlüoğlu oluyor,diğer zararın ise karşılığında yapılmış olan onca yatırım ve kazandırılmış olan çok önemli markalar var..Hangi zarardan bahsediyorsunuz..Sadece algı operasyonu yapılıyor,sebep,makam ve mevki sahibi olmak için kendilerine rakip gördükleri,başarılı insanları karalamak..Acı olan ise bu işi Ak partililerin kendilerinin yapıyor olması....

  14. Üretici ve tüketici

    Nisan 11, 2019 Perşembe 13:25

    Eğer ortada bir hata varsa bu hata sadece bir kişinin mi yoksa yönetime ortak olan kurul (bu işin içinde şu an ki müdür vekili yusuf ziya alim ve genel müdür yardımcıları vs) yok mu? Eğer zarar varsa bu zarardan o dönem bu yönetimde olanlar da suçlu değil mi? Şimdi böyle bir durum varsa sadece bir kişi mi suçlu oluyor? Alınan kararlar yönetimden çıkmıyor mu? Yusuf Ziya Alim bey'in alınan kararlarda hiç rolü yok mu? O dönem ki yöneticiler ne iş yapıyorlardı. Armut piş ağzıma düş..Yahu benim anlamadığım konu o zamanlarda neden bunları çıkıp kendiniz açıklamadınız da aracı kullandınız. Rize ölçeğinde genelde ülkemizi düşünseydiniz ülkemizin markası olan ÇAYKUR'u piyasada kötüleyici, DİDİ gibi bir markayı ortadan kaldırıcı söylem ve hareketleri gerçekleştirmezdiniz. Kurumu koruyayım derken elindeki değerleri yoketmek ne demek? Artık bırakın ÇAYKUR'un yakasını. Her gelen siyasiler ÇAYKUR üzerinden söylemler gerçekleştirdi.Sakıp ağa ne derdi üretin çalışın üretin çalışın.

  15. fipek53

    Nisan 11, 2019 Perşembe 13:18

    Seversiniz sevmezsiniz.Sayın imdatlıoğlunun kurumda yenilikçi hamleleri olmuştur.Fabrikaların işleme kapasitesini 4 bin ton artırdığı açıktır.didi,beyaz çay ortadadır.Bunları inkar etmek nankörlük değilde nedir.Sayın eski genel müdür özel sektörün hışmına uğramıştır.Tümüyle organik çay üretimine geçilmesi olayı gübreciler tarafından aforoz edilmiştir.Özel sektörün ucuz çay alımına karşı çıkmış yine aforz edilmiştir.Maalesef Hükümet ve sayın devlet başkanımız rizeli üreticiye hiçbir zaman özel sektörün bu sömürüsüne dur dememiştir.Çay kanunu hala çıkarimami özel sektör korunmuştur.Maalesef bunlar gerçekler.Bizler Sayın cumhur başkanımıza sahip çıkıyoruz ama üertici sorunları karşısında karşılk göremiyoruz.Ayrıca çaykurun başına ketum,displinli,reformcu,bir genel müdür atanmıyor.onun bunun yakını ile bu iş olmaz.

  16. Rize Merkez

    Nisan 11, 2019 Perşembe 13:17

    ÇAYKUR’un zarar ettiği yıllarda Genel Müdür Yardımcıları kimlerdi ? Tüm zararın sorumlusu 1 kişi midir ? Daire Başkanları Genel Müdür yardımcıları ne iş yapıyor ? Yusuf Ziya 2017 de ne yapıyordu ? Turgay ne yapıyordu ? Süleyman ne yapıyordu ? Rahmi ne yapıyordu Hamdi ne yapıyordu metin ne yapıyordu ? Bunların görevi nedir ? Madem genel müdür zarardan sorumlu oluyor 2018 yılının da sorumlusu Yusuf Ziyadır

  17. ÇAY ÜRETİCİSİ

    Nisan 11, 2019 Perşembe 13:08

    İMDAT SÜTLÜOĞLU; görev yaptığı 7 yılda kurumu 4 kez zarar ettirmiştir. 3 yıllık zararın toplam tutarı 446,39 milyon TL dir. 2018 yılı zararı ise 657 milyon TL dir. Dolaysiyle 4 yıllık zararın toplamı tutarı 1.103,39 milyon Tl ye ulaşmıştır. Bu zarar aziz milletin cebinden alınmıştır. Yerel yönetim seçimlerinde AKP nin meydanlarda dağıttığı çaylar da, ÇAYKUR tam batmasın iflas etmesin diye özel sektörden bedava temin edilmiş ve dağıtılmıştır.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.